הונאת עובדים בענף הקמעונאות

כיצד קמעונאיים יכולים להתמודד עם הונאת עובדים?

אנו יודעים שמגיפת הקורונה שינתה את תעשיית הקמעונאות 180 מעלות, ויחסי עובדים מעבידים אינו יוצא דופן.

למרבה הצער, כאשר עובדים עוזבים מקומות עבודה בתדירות גבוהה, הונאות עובדים במגמת עלייה.

למעשה, על פי סקר אבטחת הקמעונאות הלאומי לשנת 2022 שנערך על-ידי NRF והמועצה למניעת אובדן בארצות הברית, הקמעונאים דיווחו על אחוזי עלייה גבוהים בגניבות עובדים מאז תחילת המגפה.

ישנן אסטרטגיות שמנהלי מניעת אובדן יכולים להסתמך עליהן כדי להפחית את הסיכון לגניבת עובדים, ולבנות כוח עבודה יציב יותר. אבל, לפני שאלה יכולים למנוע הפסד מיותר, עליהם להבין תחילה את הסיבה להונאה של עובדים וכיצד זה משפיע לרעה על רווחיות העסק שלהם.

מדוע הונאת עובדים בעלייה?

מבחינה היסטורית, אי-ודאות כלכלית וחברתית הובילה לעלייה בפשיעה, הונאה וכיוצ"ב. לכן, אין זה מפתיע שהבעיות הללו גדלות במצב של היום.

צרכנים מתמודדים עם עליית ריבית עולמית, מיתון, פיטורים של עובדים, אי יכולת בגיוס עובדים, ועוד השפעות שמתמשכות עד היום בעקבות מגפת הקורונה.

כל המרכיבים הללו תורמים ומגדילים את פוטנציאל ההונאה בקרב העובדים.

למרות הקשיים הרבים, קמעונאים עדיין מנסים לגייס עובדים חדשים במהירות כדי לפצות על המחסור בכוח אדם.

למעשה, מחקר חדש של Forrester ו-Workjam מסביר ש-63% מהקמעונאים חוו מחסןר במצבת העובדים שלהם בתחילת השנה.

כדי להתמודד עם החוסר הזה, קמעונאים רבים נאלצים להעסיק עובדים לטווח קצר או עונתי, ולהעסיק אותם בחנות עם פחות הכשרה מקצועית מאשר בשנים עברו.

ברור לכולם שעם פחות הכשרה מקצועית מתאימה ופחות חיבור לחברה לטווח ארוך, עובדים נוטים לעשות יותר טעויות (יקרות) או לבצע מעשי הונאה שהם נמצאים בעבודה.

במקביל, עובדים אלה חשים גם את ההשפעות של עלייה העולמית באינפלציה, מה שמספק מניעה נוסף לגניבה או הונאה.

צורות שונות של הונאת עובדים

הונאת עובדים יכולה להתרחש במגוון דרכים. לדוגמה, הונאה מכוונת של עובדים עלולה להתרחש על ידי עובדים בקוו הקופות / ואזור קבלת הכסף .

קבלת סחורה , שינוע סחורה ומוצרים , הנחות ,ניהול כספים ,וכו

דוגמאות נוספות להונאות עובדים:

  • גניבת מזומנים
  • הונאה בשעות נוככחות
  • גניבת סחורה
  • גניבת משלוחים
  • מניפולציה של מלאי
  • שיתוף פעולה עם עובדים בתוך החברה או מחוצה לה
  • הונאה במשלוחים ללקוחות
  • הונאת מחירים
  • הונאה בהחזרי עובדים


ללא קשר לסוג ההונאה שבוצעה או הכוונה, מעשים אלו פוגעים ברווחיות העסקית ועלולים להוביל לאפקט דומינו בקרב עובדים אחרים (אם עמיתיהם מצליחים בניסיונותיהם).

כדי להילחם בזה, מנהלי מניעת אובדן עסקי משקיעים גם באסטרטגיות לצמצום הונאה ולשיפור יחסי העובדים.

כיצד ניתן לעצור הונאת עובדים?

איך קמעונאים יכולים לעצור את ההונאה בצורה הטובה ביותר? במקרה של הונאה מכוונת, הפתרון עשוי להיות יותר מודעות , הכשרות הדרכות חוזרות ומדידת הישגים על בסיס מדדי ביצועים.

עם זאת, עבור הצורות המתקדמות יותר של הונאת עובדים, קמעונאים יכולים להסתמך על AI שמזהה התנהגות חריגה וממליץ על דרך פעולה.

דיווח מבוסס חריגים משתמש בניתוח נתונים מתקדם כדי לסקור נפח גדול של עסקאות כדי לאסוף אי סדרים.

זה מפעיל אזהרה על בעיה ראשונה או דווח על עובד עם בעיות חוזרות ונשנות

בשילוב עם מודלים נוספים, מערכות יכולות לזהות חריגות בהתנהגות העובדים וביצועיהם כדי לזהות עוד יותר סוגים של הונאה.

ככל שהזמן יחלוף, ההמלצות תהינה מדויקות ויעילות יותר עבור צוותי מניעת אובדן. בינה מלאכותית יכולה גם כן לבצע באופן אוטומטי ניתוח נתונים בעקביות בתהליך החקירה והפתרון.

ההשפעות של בינה מלאכותית הן עוצמתיות בכל הנוגע לעולם הקמעונאות. על-ידי נקיטת גישה מניעתית של מנהלי מניעת אובדן, קמעונאים יקבלו התראה על מקרים נוספים של הונאה וזמן חקירת המקרה יוקטן, מה שיקצר את חלון הזמן שבו עובד יוכל להשפיע על הרווחיות העסקית.

החשיבות של הגנה על העסק שלך

כשמדובר בהונאת עובדים, אין להשאיר אבן על כנה. קמעונאים חייבים ומוכרחים להגן על העסקים שלהם מבפנים-החוצה על-ידי שימוש בנתונים וניתוח נתונים כדי לתפוס מקרים של הונאת עובדים.

מנהלי מניעת אובדן דואגים לכך שקמעונאים ייהנו מיחסי אמון ויחסי עובדים טובים יותר, רווחיות עסקית חיובית יותר והצלחה טובה לקמעונאים לטווח ארוך.

אנו בחברת קרת – יודעים לספק ללקוחותינו מנגנוני שליטה ובקרה על המתרחש בפועל בעסק שלהם. אנו מתמחים בתחום מעל 28 שנים, ונשמח לחסוך לכם אובדן של מיליוני שקלים בשנה, כתוצאה משיטת עבודה לקויה או מחסור בנהלי עבודה יעילים.

אנו מתחייבים לתהליך מניעת אובדן עסקי מלא, הכולל תחקיר מקיף, המלצות לייסוד שיטת ניהול ובקרה יעילה, הדרכת עובדים, אכיפה בשטח וכדומה. נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה. צרו קשר!

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *