מניעת גניבות עובדים
הקדמה

אחת הבעיות הגדולות ביותר של כל מרכז לוגיסטי או רשת קמעונאית היא הבעיה של גניבות עובדים. מדובר על אחת הסיבות המרכזיות לאובדן עסקי, מאחר ולא פעם ניתן לשמוע על עובדים שגונבים סחורה או מעורבים במקרי הונאה ומעילה.

למעשה, לוקח בממוצע 24 חודשים לגלות מעילה במשכורות או ברישום מלאים. לכן אין זה מפתיע כי חברות רבות מתעניינות לגבי אמצעי האבטחה היעילים ביותר כנגד הונאות ובעצם מניעת גניבות עובדים טרם אלה נעשות על ידי העובדים.

אם בעבר הטיפול המרכזי כלל חקירה של מעשה הגניבה לאחר האירוע, ללא חשיבה על מניעת גניבות עובדים, היום ניתן כבר למנוע את המצב, בין אם מדובר על עסק קטן, או לחילופין, תאגיד ענק.

21% ממקרי ההונאות שנרשמו בדו"ח ה- AFC הובילו להפסד של למעלה ממיליון דולר בשנה.

לכן יש צורך לתכנן מראש תוכנית מקיפה ויסודית למניעת נזק, שתוכל לספק לכם שקט נפשי ולצמצם את האובדן ע"י פתרון המאפשר מניעת גניבות עובדים

מה חשוב לדעת לגבי גניבות עובדים?

לא פעם ניתן לשמוע על עובדים נאמנים לכאורה, שעובדים בחברה שנים ארוכות ואף השתלבו בתפקידי ניהול שונים ומי יחשוב בכלל שצריך שרות של מניעת גניבות עובדים.

חלק מהעובדים מסתפקים בגניבה של מוצרים קטנים, שלכאורה אינם משפיעים כלל על הרשת, בעוד שאחרים מבצעים מעשי מעילה והונאה.

מדובר ללא ספק על פגיעה מהותית באמון שנוצר בין העובד לבין הארגון, דבר שיש להתייחס אליו במלוא הרצינות וכמובן לנסות למנוע מראש מקרים מסוג זה.

כל בעל עסק יכול לצמצם ולהפחית את מקרי הגניבה בעסק שלו, עם מניעת גניבות עובדים, בין אם מדובר על גניבות הנעשות על ידי העובדים או הלקוחות. כדאי לדעת כי 72% ממקרי ההונאה מבוצעים על ידי גברים ואין שום קשר למצב הסוציו אקונומי שלהם.

מניעת גניבות עובדים

אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע גניבות עובדים היא לבסס הרתעה מספקת.

בעל עסק שיקפיד לבדוק כל יום את ההכנסות של העסק מול רישומי הקופה או ספירות מלאי מדגמיות, יוכל להבטיח לעצמו בקרה מלאה על הכספים והמלאים בעסק.

במידה וקיים הפרש בין הכסף המצוי בקופה לבין הרישום של הקופה הרושמת, ייתכן כי מדובר על עובד שגונב כסף ישירות מהקופה.

במקרים מסוג זה, ניתן לשכור לקוח סמוי, על מנת לצבע בקרה סמויה ולבחון את ההתנהגות של העובד החשוד.

כמו כן, ניתן לבצע בקרה מדגמית של מצלמות האבטחה המותקנות בצורה מקצועית, על מנת לוודא כי הן מכסות את כל האזורים החשובים ביותר.

מומלץ לבדוק את המלאי על בסיס יומיומי, תוך כדי השוואה לנתוני המכירות. הדבר יאפשר לכם לזהות מחסור חריג ולטפל בבעיית הגניבות באופן נקודתי.

כמו כן, יש לזכור כי 15% ממקרי ההונאה השנתיים מתרחשים במחלקת תפעול, 14% במחלקת כספים, 12% במחלקת הנהלה ו- 11% במחלקת מכירות.

תזכרו – הקופה רושמת את כל הפעולות שלה , היא למעשה בנק. ככל ״שתצללו לעומק הנתונים יתכן ותמצאו פעולות חריגות . אותן פעולות שעליכם לבדוק מייד או אפילו לצמצם את ההרשאה שלהן רק לעובדים בודדים.

מניעת גניבות עובדים ע"י שליטה ובקרה בעסק

 

אנו בחברת קרת – מניעת אובדן עסקי נשמח לספק לכם מנגנוני שליטה ובקרה על המתרחש בפועל בעסק שלכם. אנו מתמחים בתחום של מניעת אובדן עסקי ונשמח לחסוך לכם אובדן של מיליוני שקלים בשנה, כתוצאה משיטת עבודה לקויה או מחסור בנהלי עבודה יעילים.

אנו מתחייבים לתהליך מניעת אובדן עסקי מלא, הכולל תחקיר מקיף, המלצות לייסוד שיטת ניהול ובקרה יעילה, הדרכת עובדים, אכיפה בשטח וכדומה. כתוצאה מכך, תוכלו לצמצם את האובדן העסקי בשיעור ממוצע של 2% בשנה. נשמח לתרום לכם מכל הידע והניסיון שצברנו לאורך 25 השנה שאנו פועלים בתחום וכמובן לעמוד לרשותכם לכל שאלה. צרו קשר!

 

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *