צמצום פחת
הקדמה

כל בעל עסק שמשתמש בנכס כלשהו במהלך עיסוקו מודע לנושא הפתח. הפחת נועד לשקף את הצריכה בפועל של הנכס עד למועד סיום חייו השימושיים. 

מהן הסיבות לפחת?

  • בלאי – כל נכס מתקלקל בהדרגה במהלך תקופת השימוש בו, ויהיה זקוק לתיקונים. בסופו של דבר, לא ניתן יהיה עוד לתקן את הנכס והוא יסיים את חייו. 
  • חוסר יעילות/ התיישנות – חלק מהציוד יהפוך למיושן ויוחלף על ידי ציוד יעיל יותר, מה שיפחית את השימושיות של הציוד המקורי.
  • התכלות – לחלק מהנכסים (בדרך כלל מלאים ולא רכוש קבוע) אורך חיים קצר במיוחד. 


כל בעל עסק חייב לתת את דעתו למציאת דרכים לצמצום פחת שכן, צמצום הפחת משפיע ישירות על שיפור הרווחיות של כל עסק.

5 מנגנונים שיעזרו לכם בצמצום פחת בעסק

  1. הכירו את הציוד לפני השימוש בו. ודאו שהעובדים יודעים כיצד הוא פועל ולאיזה מטרות מיועד. הקפידו, במידת האפשר, על תקופת הרצה טרם שימוש שוטף. כמו כן, היו מודעים לגיל הציוד, תוחלת חיים צפויה, פרטי אחריות ועוד. שימוש נכון ימנע תקלות, יצמצם פחת ויגביר בטיחות.
  2. בצעו תחזוקה שוטפת של הציוד תוך שימוש בלוח זמנים קבוע, ועל ידי איש מקצוע מוסמך. טיפול שוטף יכול למנוע הוצאות גדולות ומיותרות על תיקונים ולצמצם את קצב הפחת. תזכרו, שלמרות שזה יכול להיראות מרתיע וגוזל זמן, מעקב אחר ציוד ושמירה עלי תקינותו חיוניים למיצוי מלוא פוטנציאל החיים שלו. החזיקו מלאי קטן של חלקים נפוצים, בהם אתם משתמשים בתדירות גבוהה, כדי למנוע השבתת ציוד.
  3. השתמשו בציוד מתאים לעבודה ספציפית. שימוש בציוד הנכון לביצוע משימה ימנע בלאי מיותר של ציוד ויסייע בביצוע העבודה בצורה טובה יותר. 
  4. אחסון נכון הכרחי ביותר כשמדובר בטיפול בציוד, במיוחד ציוד קטן יותר, שעלול ללכת לאיבוד או להינזק בקלות. גם אם הציוד שלכם עמיד ונועד לעבוד בתנאים קשים, הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר אם יטפלו בו ויאוחסנו אותו במיקום נכון ובטוח יותר.
  5. מלכתחילה תרכשו ותשתמשו בציוד איכותי. כפי שאמר וורן באפט: "המחיר הוא כמה אתה משלם, הערך הוא כמה אתה מקבל". אם אתם מוכנים להשקיע יותר עבור ציוד באיכות גבוהה, תוכלו לצמצם את הפחת ולהשתמש בציוד לאורך זמן רב יותר. איכות היא גם בטיחות, ולכן על ידי שימוש בציוד טוב יותר העסק יהיה בטיחותי יותר.

במידה ויש לכם שאלות נוספות, הצוות של חברת קרת ישמח לעמוד לרשותכם. אנחנו בחברת קרת מתמחים במניעת אובדן עסקי ונוכל ללוות אתכם בתהליכים של צמצום הפחת והגדלת הרווחיות. ביחד נוכל לזהות את נקודות התורפה של הארגון וליצור מנגנוני בקרה נכונים וטובים, שיעזרו לכם להצעיד את הארגון שלכם לעתיד רווחי יותר. למידע נוסף, צרו קשר.

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *