מהן ההשלכות, כיצד זה קשור לORC ולאן פנינו מועדות?

השוק הקמעונאי הצטמק בכ – 100 מיליארד דולר

נתחיל בעובדות:

סקר של NRF חושף כי השוק הקמעונאי המערבי, הצטמק בשנת 2021 בכ 100 מיליארד דולר.

מומחים אומרים כפי שתראו, שזה היה צפוי: שנת 2021 מסמנת את שלהי מגיפת הקורונה, שפרצה בפברואר 2020 וסימניה מהדהדים עד היום.

מה שמדהים לגלות הוא, שהסממן הכי מובהק להצטמקות השוק הקמעונאי, טמון בעליה הגוברת של גניבות, שוד ועלייתם של ארגוני פשיעה מתוחכמים.

"הגורמים התורמים להתכווצות הקמעונאות הלכו והתרבו בשנים האחרונות", אמר סגן נשיא NRF לפיתוח מחקר וניתוח תעשייה, מארק מתיוס.

"קמעונאים מחזקים את מאמצי האבטחה כדי לנטרל פעילויות מסוכנות ואגרסיביות כמו  ORC – Organized retail crime".

תוצאות הסקר מעידות -
שיעור השוד, האלימות והגניבות בעלייה

התכווצות של השוק הקמעונאי | קרת

הסקר מצא כי שיעור ההתכווצות של השוק הקמעונאי הממוצע בשנת 2021 עמד על 1.44 אחוז, ירידה קלה מהשנתיים האחרונות, אך בדומה לממוצע של חמש שנים בשיעור של 1.5 אחוזים.

רוב הקמעונאים מדווחים שהונאות בחנויות, מסחר אלקטרוני והונאות רב-ערוציות עלו.

מגיפת הקורונה, יצרה אתגרים נוספים עבור קמעונאים. רוב גדול (87.3 אחוזים) מהנשאלים אמרו שהמגיפה הביאה לעלייה בסיכון הכולל עבור הארגון שלהם.

קמעונאים ציינו במפורש עלייה באלימות (89.3 אחוזים), גניבות מחנויות (73.2 אחוזים), ORC וגניבות עובדים (קשורות ל-71.4 אחוזים) כתוצאה מהמגיפה.

קמעונאים דיווחו על עלייה של 26.5 אחוזים ב-ORC בממוצע. אפילו יותר מדאיג מכך, היא העובדה כי הרוב המכריע (81.2 אחוזים) אמרו שהאלימות והתוקפנות הקשורות ל-ORC עלו בשנה האחרונה.

מה זה ORC?

פשע קמעונאי מאורגן (Organized retail crime –  ORC) מתייחס לגניבה מקצועית המתרחשת בחנויות קמעונאיות.

פושעים אלה פונים יותר ויותר למקומות שוק מקוונים כדי להעביר במהירות ובדיסקרטיות כמויות המוניות של סחורה גנובה. למרבה הצער, תופעת הORC הולכת וגדלה, ואף נהיית מתוחכמת יותר.

הקטגוריות המובילות בהן מבוצעות גניבות אלה הן הלבשה, בריאות ויופי, אלקטרוניקה/מכשירי חשמל, אביזרים, מזון ומשקאות, הנעלה, ריהוט לבית וכלי בית, שיפוץ בית, משקפיים, ציוד משרדי, מוצרי תינוקות וצעצועים.

שכלול מערכי מניעת האובדן העסקי הוא הכרחי

מניעת האובדן העסקי | קרת

עוד באותו סקר של NRF נמצא כי קמעונאים נותנים עדיפות למשאבים חדשים כדי להגן על הלקוחות והעובדים שלהם, כאשר כמעט מחציתם (44.5 אחוזים) מציינים מניעת אובדן כתחום השקעה הולך ועולה.

יותר ממחצית  מהארגונים (60.3 אחוז) מגדילים את תקציב הטכנולוגיה שלהם ו-52.4 אחוז מגדילים את תקציב ההון והציוד שלהם. כחלק מהמאמצים הללו, רבים משקיעים בטכנולוגיות שונות.

"צמצום מקרים של פשיעה אלימה, במיוחד אלה המזוהים עם ORC, היא בראש סדר העדיפויות בקרב קמעונאים מכיוון שהיא משפיעה באופן ישיר ומיידי על עובדים במגוון תחומים", אמרה מדענית המחקר הבכירה של המועצה למניעת אובדן, קורי לו.

"במקרים רבים, קשה למדוד את מלוא היקף הפשעים הללו מבלי לתחקר באופן פנימי ובתיאום עם גורמי אכיפת החוק".

אז מה עושים?

אין ספק שהמומחים שצוטטו כאן כמו כל העוסקים בתחום, מבינים לאן נושבת הרוח – ארגונים חייבים לשכלל את מערכי האבטחה שלהם, בכדי לאפשר המשך רציף של עבודה ללא פגיעה בעובדים קודם כל, ולאחר מכן – למנוע פגישה אנושה ברווחיות.

מה עושים? ריכזנו בפניכם לסיום כתבה זו, 3 טיפים מאיתנו – קרת מניעת אובדן עסקי, המותאמים לשוק הקמעונאות הישראלי:

  1. אל תתעלמו מן הסכנה: דבר ראשון הוא להודות שהארגון שלכם עלול להיות מותקף ושכלול מערכות האבטחה של הארגון הן כבר לא מותרות ב 2022. למדו את עולם האבטחה ומניעת האובדן והבינו כי המשאבים שיידרשו מכם בכדי להגיע לתוצאות מהירות של מניעת אובדן, הוא מעורבות ישירה ופעילה של הקודקודים בחברה – ללא מעורבות ישירה, יהיה קשה לאכוף בשטח הנחיות.
  2. בחנו את מערכי האבטחה שלכם ושכרו מומחים למתן ייעוץ לדברים ה"בסיסיים" : סידור מצלמות אבטחה זה חשוב, אבל בצד זה – תדאגו שיש בידיכם פרוטוקולים נהלים ברורים לפיקוח ובקרה ע״י מגוון טקטיקות של דרכי פעולה לכל תרחיש. את אלה יבנו לכם חברות יעוץ מניעת האובדן עסקי, כמונו.
  3. השקיעו בטקטיקה לפני שאתם משקיעים בטכנולוגיה. הרעיון כאן הוא שגם אם הצטיידתם עם מערכי אבטחה משוכללים, וודאו שאתם יודעים ליישם כהלכה את הניהול והביקורת על המערכים הללו, לתפעל לו"ז שטיבו אבטחה מסביב לשעון. כמו כן דאגו שיש מי שאמון על נושא האבטחה באופן תמידי.

 

מוזמנים להיוועץ בנו

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *