מהי תוכנה לזיהוי הונאה?
הקדמה

בעולם של התקדמות טכנולוגית מהירה ודיגיטליזציה, לא ניתן להפריז בחשיבותם של אמצעי זיהוי הונאה מתקדמים.

פעילויות הונאה, בין אם הן מתרחשות בעסקאות פיננסיות, מסחר אלקטרוני או כל תחום אחר, מהוות איומים משמעותיים על אנשים ועסקים כאחד. 

כל עסק בעל פעילות באינטרנט, חייב לשקול רכישת תוכנה לזיהוי הונאה.

מניעת הונאות חיונית בעידן הדיגיטלי כדי להגן על מידע אישי ופיננסי, לצמצם הפסדים כספיים, לשמור על מוניטין ואמון,  להפחית את עלויות התפעול ולמזער פגיעה רגשית.

מהי תוכנה לזיהוי הונאה?

זיהוי הונאה הוא תהליך של זיהוי פעילויות לא מורשות שבהן כסף או רכוש מתקבלים באמצעות פעולות תרמית, כגון פישינג, כרטיסי אשראי גנובים וגניבת זהות.

זיהוי הונאה מסתמך לרוב על למידת מכונה וניתוח נתונים.

מהם מרכיבי מפתח בתוכנה לזיהוי הונאה?

  • ניתוח נתונים  – תוכנת לזיהוי הונאה מסתמכת במידה רבה על אלגוריתמים מתקדמים של ניתוח כדי לזהות דפוסים וחריגות בנתונים. אלגוריתמים אלו מנתחים מערכי נתונים עצומים בזמן אמת, ומאפשרים לזהות פעילויות חריגות שעלולות להצביע על הונאה.
  • שילוב נתונים – זיהוי הונאה מוצלח תלוי לעתים קרובות ביכולת לצבור ולנתח נתונים ממקורות מרובים. תוכנת זיהוי הונאה משלבת בצורה אינטגרטיבית נתונים מערוצים שונים, כגון יומני עסקאות, פרופילי לקוחות ונתונים היסטוריים, כדי לספק מבט מקיף על סיכונים פוטנציאליים.
  • התבססות על קריטריונים מוגדרים – פתרונות רבים לגילוי הונאה משלבים מערכות המבוססות על כללים מוגדרים, המאפשרים לעסקים להגדיר מגבלות וקריטריונים ספציפיים לסימון פעילויות חשודות. כך עסקה שחורגת ממגבלה מוגדרת מראש, תגרום לתוכנה להפעיל התראה.
  • מודלים של למידת מכונה – זיהוי הונאה המונע על ידי למידת מכונה מתפתח ללא הרף כדי להסתגל לאיומים חדשים. מודלים אלה לומדים מנתונים היסטוריים כדי לשפר את הדיוק לאורך זמן. הם יכולים לזהות דפוסי הונאה שאינם נלכדים על ידי כלים מסורתיים.

שילוב של כל מרכיבי מפתח אלו מאפשר לתוכנה לזהות הונאות במהירות ובדייקנות. כך למשל, תארו לעצמכם מוסד פיננסי שמעבד אלפי עסקאות בכרטיסי אשראי מדי יום.

במידה ומישהו ינסה לבצע רכישות לא מורשות באמצעות פרטי כרטיס גנוב, תוכנה לגילוי הונאה תנתח כל עסקה בזמן אמת ותסמן כל פעילות חריגה.

לדוגמה, אם בעל כרטיס בדרך כלל מבצע רכישות באזור גיאוגרפי מסוים ולפתע מנסה לבצע עסקה ממיקום מרוחק, התוכנה עלולה להפעיל התראה ולהשעות זמנית את הכרטיס על מנת למנוע חיובי הונאה.

בתרחיש אחר, פלטפורמת מסחר אלקטרוני משתמשת בתוכנת כדי לזהות חשבונות הונאה.

התוכנה מנתחת דפוסי התנהגות של משתמשים, כגון תדירות וגודל הרכישות, זמן השהייה באתר והמכשירים המשמשים לגישה. אם התוכנה מזהה משתמש שיוצר מספר חשבונות, מנסה לבצע רכישות גדולות או משנה לעתים קרובות את כתובת המשלוח שלו, היא תסמן התנהגויות אלו כהונאה אפשרית.

בעולם שבו הונאות פיננסיות נפוצות יותר ויותר, לא ניתן להמעיט בתפקידה של תוכנת לזיהוי הונאה.

היא לא רק מגנה על עסקים מפני הפסדים כספיים, אלא גם שומרת על האמון של הלקוחות בפעולות דיגיטליות.

בין אם אתם מוסד פיננסי, פלטפורמת מסחר אלקטרוני, או כל עסק שנוגע בנתונים רגישים, תפנו אלינו https://keret.info/ ואנחנו נספק לכם אבטחה באמצעות תוכנה מתקדמת לזיהוי הונאה שתגן עליכם, על הנכסים שלכם והמוניטין העסקי. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר!

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *