סיבות לגניבות של עובדים ואיך ניתן להימנע מזה?
הקדמה

נושא גניבת עובדים הוא נושא רגיש ומורכב עבור מעסיקים רבים. כבעלי עסקים או מנהלים עליכם להתמודד עם אנשים שהפרו את האמון שלכם ופגעו בעסק בצורה מכוונת ומתוכננת.

הבנת המניעים העומדים מאחורי גניבת עובדים חשובה ביותר להתנהלות נכונה של בעלי עסקים ומנהלים מול העובדים ולמציאת דרכי מניעה הולמים

המניעים לגניבה של עובדים הם שילוב של גורמים פסיכולוגיים, כלכליים וסביבתיים:

  • מצוקה כלכלית – עובדים שמתמודדים עם קשיים כלכליים עלולים להיכנע לפיתוי של רווחים בלתי חוקיים. דאגה לרווחה הכלכלית של העובד באמצעות תוכניות סיוע לעובדים או יוזמות של הדרכות ומתן חינוך פיננסי לעובדים, יכולה להוות גורם מניעתי לגנבה.
  • תחושה של חוסר שוויון והוגנות – תחושה של חוסר הוגנות מבחינת שכר או בקבלת הזדמנויות קידום עלולה לעורר טינה ולדחוף חלק מהעובדים לגניבה. תקשורת שקופה וטיפוח תרבות של שוויון והוגנות יכולים להפחית את הסיכון הזה.
  • היעדר קוד התנהגות אתית – תרבות אתית רופפת או היעדרה המוחלט עלולים ליצור סביבה שתעודד התנהגות חסרת יושר וגנבות. הובלה באמצעות דוגמה אישית, קידום התנהגות אתית וקביעת קוד אתי יכולים לטפח מקום עבודה ולמנוע תופעת הגנבה.

אסטרטגיות למניעת גנבת עובדים:

  • מיון קפדני לפני העסקה – התחילו את ההגנה על העסק שלכם בשלב הגיוס. בצעו בדיקות רקע מקיפות כדי לזהות דגלים אדומים לפני שעובד מצטרף לצוות העובדים שלכם.
  • אמצעי אבטחה ומעקב – תפרסו בעסק שילוב של אמצעי אבטחה פיזיים ומעקב דיגיטלי כדי ליצור אפקט הרתעה. מצלמות מעקב ותוכנות ניטור יכולות להרתיע גניבה ולסייע בגילויה כשהיא מתרחשת.
  •  ביצוע בקרות פנימיות – קבעו בקרות פנימיות מחמירות המגבילות את הגישה לנכסים רגישים. יישום הפרדת תפקידים ודרישה שמספר עובדים יהיו מעורבים בתהליכים קריטיים, יפחיתו את הסיכון לתופעת גנבת עובדים.
  • מנגנונים שחושפים שחיתויות – עודדו תרבות של ערנות על ידי הצעת ערוצים אנונימיים לעובדים המאפשרים לדווח על פעילויות חשודות. מנגנונים אלה מעודדים את העובדים לקחת חלק פעיל בשמירה על שלמות הארגון.
  • תוכניות הכשרה ומודעות להתנהגות אתית – מפגשי הכשרה קבועים המתעמקים בדילמות אתיות והשלכותיהן יכולות להגביר את המודעות של העובדים להשלכות הגניבה. הבאת דוגמאות שבאמת קרו יכולות להדגיש את חומרתן של פעולות כאלה ולהרתיע.


באמצעות הבנת הקשרים המורכבים והעדינים של מניעי העובדים, חיזוק ההגנות של העסק וטיפוח תרבות אתית, תוכלו ליצור מנגנונים אמינים ויעילים למניעת גנבת עובדים.

זכרו, שהדרך למניעת גנבות דורשת מחויבות לטיפוח של הסביבה הארגונית ושל העובדים, יחד עם שמירה על גבולות, דיוק וסדר.

טיפוח תרבות של אמון, תקשורת פתוחה ושקיפות יכולה ליצור אווירה הנוגדת חוסר יושר בקרב העובדים.

ביקורות סדירות והערכות פנימיות יכולות לחזק את ערנות העובדים, ולהבטיח שהפגיעות יזוהו מיידית ויטופלו באופן ראוי.

הצוות המקצועי של חברת קרת מתמחה באבטחה פיסית של עסקים קמעונאים. נשמח לתת לכם מידע מקיף נוסף לגבי הגורמים לגניבות של עובדים. כמו כן, נספק המלצות אופרטיביות להתמודדות עם התופעה ומניעתה. פנו אלינו ותקבלו ליווי צמוד, שקט נפשי ורווחה כלכלית. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר

 

כתבה זו מוגשת אליכם על ידי צוות קרת –החברה המובילה בישראל למניעת אובדן עסקי

הירשמו לדיוורי התוכן של קרת וקבלו מדי חודש דיוור מגזין על המגמות והחידושים בתחום מניעת האובדן העסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *